Gå til innhold
Arkivverket

[#1066] Fødte i Stod på 1600/1700-tallet


Gjest Lisa Morken
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisa Morken

Har funnet noen kirkebøker på Internett som gjelder Stod. Under fødte står først farens navn, så barnets navn. På linje 2 står det en stor P, deretter noen mannsnavn. På linje 3 står det en stor M, deretter noen kvinnenavn. Hva står P & M for ? Hvor er navnet til barnets mor, eller ble ikke det registrert på den tida ? Tror det var Sissil Bruun Sørensen som hadde laget dette.Mvh, Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Me har fått kyrkjebøker frå Stod for utleggjing frå Sissil Bruun Sørensen, og har børja omforma dei til databaseformat, men er ikkje ferdig med dette. Eg går ut frå at det ikkje var hos oss Stod vart funne.Eg kan fortelja at P tyder manlege fadrar, M kvinnelege. Mora sitt namn vart ikkje ført inn i dei første kyrkjebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Morken

Nei, det var ikke hos dere jeg fant kirkebøkene. Bare søkte på ett etternavn i Kvasir (I forb. med min slektsforskning bl.a. i Stod) Fikk da ca. 30 tilslag. Det er både Fødte, Døde og Forlovede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Jeg har registrert flere kilder, både kirkebøker, mantall og skifter, og er langt fra ferdige med arbeidet. Ved å kombinere opplysningene på fødte, faddere, gifte, døde, skifter, samt ved å følge barna til de er voksne og får egne barn, er det i mange tilfeller mulig å finne fram til barnas mor. Ikke alle opplysningene jeg har registrert er lagt ut. Det er bare å spørre dersom du lurer på noe.Sissil (sisselbs@online.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.