Gå til innhold
Arkivverket

[#1113] Feil fødested 1900 Strand kommune, Rogaland


Gjest Tove Tjøstheim Eek
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Jeg oppdager at min oldermor står oppført med feil føde sted , hun er nemlig født og oppvokst på gården Tjøstheim i Strand, der 1900 tellingen riktignok sier at hun bor . Hennes mann Jakob Endresen I kone var født i Espedal , Forsand og hans to eldste barn var født i Forsand , ikke i Strand som folketellingen gir inntrykk av .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Du må regne med at det som står i tellingen på nettet er det som kommer fram i originalkilden. Og, som det har blitt understreket mange ganger i dette forumet, DAs oppgave er kun å gjengi originalkildene i nøyaktig samme form. Så du, jeg og alle andre som finner gale opplysninger om våre forfedre, får trøste oss med at vi tross alt vet hva som er riktig! Dette viser for øvrig også at f.eks. fødselsår som oppgis i folketellingene ikke nødvendigvis er korrekte. Det gjør det jo litt ekstra spennende å kontrollere mot kirkebøkene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.