Gå til innhold
Arkivverket

[#1127] Bernt Sjursen Rolland


Gjest Tone M. Bjørstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tone M. Bjørstad

Jeg har nettopp etterlyst Bernt Sjursen Rolland på kontaktsida til Digitalarkivet, og jeg har fått mange gode råd og nyttige opplysninger! Når jeg sammenligner opplysningene som står om han i Digitalarkivet, ser jeg blant annet følgende: Under vigde i Bergen står han oppført som: Bernt Olai Sjursen Rolland , født 1006 1834. Hans kones navn er: Leocadie Rosine Louise Gelly. De giftet seg den 9. okt 1865 i BB. Under døpte i Bergen står han oppgitt som: Bernt Olai, født 28.juli 1834, døpt 10. aug. 1834. Og som far til 3 sønner er han oppført som: Bernhard Olaf Sjursen Rolland (hans kone er her: Lescadie Rosine Louise Rolland, født Gelly... ) Bernt Olai og Bernhard Olaf må nok være samme person! Men det er litt forvirrende at både navn og fødselsdato varierer... Jeg har heller ikke lyktes hittil å finne ekteparet i Folketellinga 1865.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone M. Bjørstad

Og en ting til: Under gravlagte i Bergen 1881-1911 står oppført 2 av sønnene til Bernt Sjursen Rolland og kona Louice: Eduard Sigurd Rolland, født 12.12 - 1870, død Bergen (PA): 05.02 1872. Og - Eduard Leon Pierre Rolland, født 13.12 - 1873, død i Bergen (PA): 06.01. 1875. Videre: Under døde i Bergen 1912-1972 står oppført: Løpenr. 399: Rolland Bernt, død 6/6 - 1927 Løpenr. 399: Rolland Louice, død 6/6 - 1927 Her mangler videre opplysninger som kan identifisere de siste 2. Det jeg lurer på er: Finnes det tilgjengelige opplysninger som kan identifisere dem? Jeg mener: Kan dette være ekteparet Bernt(født 28.juli 1834) og Louice, eller er det Louice og eldste sønn Bernhard Jakob Carl, født 20. mars 1867 som er registrert som avdøde på samme dato? Gode råd og tips mottas med takk! Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.