Gå til innhold
Arkivverket

[#1140] Døde i Bergen 1912 -1972, igjen


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Jeg prøver desperat å finne ut hvem som er far til Johannes Andreas f. 05 okt 1898 i Bergen. Jeg vet at hans far het Peter Johnsen og var stuert. Står det ikke noe om alder/bosted på hans far under hans fødsel/dåp? Jeg har funnet to Peter Johnsen født i Bergen, en den 21 apr 1871, den andre er født 29 feb 1880. På bakgrunn av dette så skulle jeg gjerne ha visst følgende: under døde i Bergen 1912-1972 finner jeg løpenummer 283, Johnsen Peter død 18 feb 1931 og løpenummer 11, Johnsen Peter død 20 des 1945. Kan dere finne ut når de var fødd og eventuelt hvor de bodde/stilling da de døde? Under gravlagde i Bergen 1881-1911 finner jeg følgende død: Peter Johnsen, egte Snedkersvend Peter Jonsen, født 21 jul 1900, død 22 jul 1900 begravd 28 jul 1900 i JK, Bergen. Er det mulig å få vite hvem hans foreldre var? Sist, men ikke minst, takket være all den hjelp dere har gitt meg når det gjelder Johannes Andreas så har jeg nå endelig funnet og kommet i kontakt med hans barn (de er min mors søskenbarn. De bor i Bergen og brevene har allerede vært mange. Det viste seg at de visste svært lite om sin far, men gleden over å få en stor familie som de ikke visste noe om har vært stor. Så igjen hjertelig takk for den hjelpen dere gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Peter, sønn av Peter Johnsen og Josefine Bjørnsen, ble født 21. juli 1900 i Bergen.Peter Johnsen, død 18. feb. 1931, var "fhv. regnskapsbud, 82 år gammel, gift med Josefine, og med barna Wilhelm og Gudrun.Peter Johnsen, død 20. desember 1945, var født 21. april 1871, og tilsynelatende barnløs. Hans arvinger var dem han hadde tilgodesett i testament.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.