Gå til innhold
Arkivverket

[#1148] Spørsmål om personer etter år1900


Gjest Sigbjørn Sørli
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigbjørn Sørli

Reidar Joakim Lorentzen født 1904 i Løddingen eller Harstad reiste til sjøs derfra ca 1920, kom aldri tilbake dit. etter menge år på sjøen kom han til Bergen og ble gift der og fikk 4 barn. Han døde i 1972 uten at konen eller barna noen gang fikk vite noe om hans familie. På hvilke måte kan de søke for å få kontakt med hans familie. De siste 20 år var han tilsluttet Jehovas Vitne. Det vites ikke om han var meldt ut av statskirken. På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

I Trondenes (Harstad) driv dei for tida og skriv av døypte frå kyrkjebøkene og trykkjer dette i bladet "Slekta Vår". Av siste nummer (4/99) ser eg at dei er komne til sumaren 1903. Det skulle tilseie at mest heile 1904 vil ligge føre i løpet av dette året. I dei listene står det òg namn på foreldre, deira bustad og kor tid dei var fødde.Elles finst det bygdebøker for Løddingen. Kor langt opp i tid dei går, hugsar eg ikkje.Men om dette er nok til å finne fram til evt. familie der oppe eller andre stader i dag, står att å sjå. Å finne ut kor han var i frå og kven foreldra var, er i alle høve ein stad å starte.Elles ligg det nok føre opplysningar i sjømannspapira, vil eg tru. Så ein direkte prat med Statsarkivet i Bergen kan kanskje løyse noko av gåta ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.