Gå til innhold
Arkivverket

[#1153] Gifte i Hafslo


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Jeg leter etter foreldrene til ekteparet Johannes Tøgersen født rundt 1820 Solvorn i Hafslo og Maria Pedersdatter, jeg har ikke vielsesdatoen, men håper dere kan hjelpe meg. Gjerne også noen fødselsår hvis det står. Johannes dør ihvertfall 11 februar i 1876, hvis det kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Eikeland

Johannes Tøgersen Solvornstrand vart fødd 12. juli 1822 og døypt 14. juli same år. Foreldra hans var: Tøger Pedersen Solvornstrand og Ingrid Thomasdtr. Houge.Eg har ikkje funnet Johannes og Maria vigde i Hafslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Inge: Har du også mulighet til å sjekke foreldrene til Peder Johannesen f. 1853 som ble viet med Petrine Monsdatter f. 1856 den 07 des 1878. Jeg vil bare få verifisert linken som jeg har i anerekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Marie Kristiansen,Hjellestad

Johannes Tøgersen født 12/6-1822 døpt 14/7-1822 komf.8/7-1838 og koppervaksinert22/6-1822 ble gift 12/9-1856 med Marie Pedersdatter Elvetun Johannes døde 11/2-1876 han ble 54 år.Marie døde 6/7-1874 48år. Hun ble født ca:1826.Foreldrene til Johannes Tøgersen er:Tøger Pedersen(Person)født 17/11-1799 på gården Qvam han ble gift med Ingrid Tomasdatter født 21/2-1796 på gården Hauge. Strandsitter i Solvorn i1839.De fikk 4 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Eva Marie: hjertelig takk! Nå vet jeg at anerekken er rett. Er du i slekt med Johannes Tøgersen siden du visste så mye, eller har du mulighet til å sjekke i kirkebøkene? Johannes Tøgersen er min 3 tippoldefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Marie Kristiansen,Hjellestad

Johannes Tøgersen er min 2 tippoldefar.Jeg har nettopp startet igjen med slektsgranskning etter å ha vært borte fra det i mange år.Jeg gikk da på statsarkivet.Jeg har endel data men har ikke så god oversikt ennå.Har nettopp skaffet meg pc med det som førermed seg der Glad for å kunne være til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Det her høres jo gøy ut. Hvilke av barna til Johannes er du etterkommer av? Jeg er etterkommer av Peder Johannesen f. 1853, Johanne Marie f. 1877, Elisabeth Fredrikke f. 1912, som er min mormor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Jeg har brukt slektsprogram i flere år nå, og har alle data innlagt der. Det gir en god oversikt. Har en del data også av nyere dato så hvis du vil ha informasjon så må du gjerne ta kontakt. Min mailadresse er: selene@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.