Gå til innhold
Arkivverket

[#1177] FT 1865 Vest-Agder: 1023 Finstad ?


Gjest Torkell Haugenes
 Del

Recommended Posts

Gjest Torkell Haugenes

Tenk å kalle min kjære fødekommune Finsland for Finstad (ny 8.mars). Forresten så har Finsland vært inkludert i tellingen for 1024 Bielland hele tiden. Dobbel registrering for Agder er ikke noe nytt. Ved søk på gårdsnavn Finsland i "Emigranter over Kristiansand havn 1874-1927", får du f.eks. Søren I Finsland 3 ganger med 3 ulike registreringsnr. Akkurat slike feil kunne vel enkelt blitt tatt/korrigert datamessig ? Men ligavel: Dobbel registrering bedre enn ingen. mvh TorkellFra Finsland bygdesoge 2:Finsland, mi heimbygd, du er meg så kjær gildaste bygda på jord. Ingenstad er det så fredsamt som der, fredsamt som heime hos mor. Aldri eg gløymer mi heimbygd så gild, alltid ho møter meg glad med sitt smil. Finsland, mi heimbygd, eg elska deg vil, elska som barnet si mor. osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Finsland skal bli fjerna. Kristiansand er under kontroll no, og dei fire registreringane av Søren vil bli redusert til to; han reiste både i 1882 og i 1890.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Fjeldsgård

Kjær kan bygda være, men slektshistorisk er den ennå (mer) kjær(ere) og mer interessant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.