Gå til innhold
Arkivverket

[#1200] Manglande familie i 1900-teljinga


Gjest Arnfinn Kjelland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfinn Kjelland

Folketeljingane skal vera meir og meir å stole på dess lenger fram i tid, trur vi. Men sikker kan ein likevel ikkje vere. Denne familien finn vi i kyrkjeboka for Lom prestegjeld: Per Jakobsson (1855-1929), g. 1877 m. Pernille Persdotter (1857-?). Barn: 1. Jakob f. 1877, utfl. 1893 til Amerika. 2. Per f. 1879 3. Rønnaug f. 1881. 4. Ole f. 1883, d. 1886. 5. Ole f. 1886. 6. Brit f. 1887. 7. Frants f. 1890, d. 1890. 8. Hans f. 1891.. 9. Jørgine f. 1893. 10. Marie f. 1895 11. Tjøstel f. 1897.Frå nr. 6 og utover er familien busett på plassen Sandom under garden Nørdre Brimi. I 1903 reiste nr 3 til Amerika, og i 1907 kjøpte Pernille og Per bruket Borgaurdi i Lom (gnr 54/5) og flytte dit med familien. Men dei ungane som vart verande i Noreg nytta Sandom som familienamn, så tilknytninga til plassen hadde nok vore rimeleg sterk.Problemet er at familien ikkje finst i ft. 1900 for Lom (som rett nok ikkje ligg på nettet, men som er registrert av Dovre Data Arkiv og som eg har kopi av). Eg finn dei heller ikkje andre stader i Noreg.Einaste forklaringa eg har, er at Sandom ligg avsides til (på nordsida av Lomskollen mot Ottelva i høve til Brimi i Vårdalen) - og at teljaren må ha gløymd plassen under innsamlinga av informasjonen.Derfor bør nok folketalet i Lom (og Noreg) i 1900 plussast på med 10 menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Nå har det vel kanskje blitt lagt inn mer av FT-1900 etter at dette er skrevet, men jeg har også sett et eksempel på at noe mangler i 1900. For eksempel er det visst gått tapt noe i Trondheim, og der er sikkert min bestefars bror Alfred Kristensen eller Antonsen, født 1884 i Nesna. Det kan jo hende at noe har gått tapt av folketellinger andre steder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Takk for interessant informasjon. Det er jo synd at flere lister for folketellingen 1900 kom bort før de ble tatt vare på. Mammas onkel Alfred Kristensen eller Antonsen var sikkert blant de 50 i Trondheim som var borte, men hans mor og søsken har kommet med i Trondheim. Alfred var sikkert i tjeneste hos noen som ikke kom med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.