Gå til innhold
Arkivverket

[#1212] Skifte etter Abraham Østensen, Øvre Follerøen, Føy


Gjest Per Helge Seglsten
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Helge Seglsten

Jeg lurer på om noen, ved anledning, kunne gjøre meg den kjempetjenesten å sjekke skiftet etter Abraham Østensen, Øvre Follerøen, Føyen tinglag, Sunnhordland, side 43b, protokoll A.a12, (1804-15)for å se om det er noen mulighet for at mannen er den parykkmaker/skoflikker Abraham Østensen (født ca. 1750 i Bergen) som jeg er på hvileløs jakt etter.Isåfall, på forhånd takk Per Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Dette høyrer ikkje heime her. Eg gjentek at dette er forumet for kjelder som finst i Digitalarkivet. Og då meiner eg ikkje kjeldetypar. Hewr legg ein inn spørsmål det er rimeleg å forventa at nokon knytte til Digitalarkivet skal hjelpa. Det er ikkje rimeleg at me spring i arkivet for å sjekka kjelder, sjøl om det hender at nokon av oss gjer det. Med andre ord: Spørsmålet høyrer heime i slektsgranskarforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Eikeland

25. august 1804 ble det holdt skifte etter "Huusmand Abraham Østensen Øfre Folgerøen".Om dette er din mann kan du kanskje finne ut ved å se nærmere på arvingene:Enken Christi Christensen 70 AarBarn av første ekteskap med Anna Danielsdtr.: -Østen Abrahamsen -Mari Abrahamsdtr. -Avdøde Guro Abrahamsdtr. gift med Tollak Heljesen Hougland i Valestrand deres sønn: Helje Tollaksen -Aagathe Abrahamsdtr. g.m. Jacob Andersen -Johanne Abrahamsdtr. 29 Aar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Det var ikke meningen å pålegge allerede hardt arbeidende digitalarkivarer nye oppgaver. Jeg både skjønner og ser at dere har nok å henge fingrene i. Da jeg bad "noen" om hjelp, var det ment i aller videste forstand (Jeg har imidlertid tidligere fått bistand fra Digitalarkivets folk, skjønt det var litt mindre å holde styr på på sidene her dengang). Grunnen til at jeg la henvendelsen inn her er at opplysningene mine er hentet ut fra Digitalarkivets skifteprotokoll for Sunnhordland. Dersom det likevel er feil å bruke dette forumet, skal jeg selvsagt ikke gjøre det igjen. Først må jeg imidlertid få lov til å takke Inge Eikeland for hjelpen.Per Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Per Helge: Det er ein forskjell på det me oppfattar som plikt å hjelpa til med og det me gjerne hjelper til med. I tillegg er det også enklare for brukarane om dei finn emne som gjeld kjeldene i Digitalarkivet i eit forum, andre spørsmål i eit anna. Me har elles ikkje tenkt å vera altfor strenge på dette, men eg sender av og til ut ei påminning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Skjønner. Jeg har da også inntrykk av at "gjerne" er et ord som brukes ofte når servicen skal utøves hos dere i Bergen.Per Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.