Gå til innhold
Arkivverket

[#1217] Døpt på fødselstiftelsen


Gjest Bengt Kvammen
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

De som var født/døpt på Fødselsstiftelsen i Bergen er vanligvis ført to ganger, først på Stiftelsen (FØ), deretter hjemme i eget sogn, men da vanligvis uten anføring med navn på foreldrene.Kirkeboken for Fødselsstiftelsen viser at Edvard Martin Olaus, født 29. juni 1876, var sønn av Ole Martin Næss og Gurine Engelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt Kvammen

Takk for svaret Mine anntagelser var rett angående Gurine Engelsdatter fra Fusa. Men hvor finner jeg Ole Martin Næss?Hilsen Bengt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Du finn han i 1875-tellinga for Bergen i Nykyrkjas sokn som ugift optikussvend, f. i same soknet 1852 som son av Ole J. Næss frå Sogndal, f. 1808. Adressa er 5-120 a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt Kvammen

Takk for hjelpen. Den samme Gurine fikk en sønn Normann i 1884 i Bergen,samme året hun utvandret til Amerika. Hun kom til Iowa til slekt fra Fusa. Ikke finner jeg Normann født i Bergen og ikke finner jeg ut hvordan de kom til Amerika. Dar du en ide ? Hilsen Bengt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.