Gå til innhold
Arkivverket

[#1289] Registrering av kilder


Gjest Renathe Wågenes
 Del

Recommended Posts

Gjest Renathe Wågenes

Har forstått det slik at mange kilder er registrert på data, men venter på korrekturleseing. Tenkte på noe: I Digitalpensjonatet ligger info. som andre har lagt ut og som IKKE er korrekturlest og dermed har Digitalarkivet ikke ansvar ved feil. Hva med å legge ut det som er ferdig registrert på Digitalpensjonatet mens det venter på korrekturlesing. På den måten kan man benyttet det vel vitende om at det kan være feil der og dere står ikke til ansvar. For jeg har forstått det slik at korrekturlesingen tar lang tid pga mangel på personale. Vel det var bare en ide!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Ideen er i og for seg god. Men i utgangspunktet går det ikkje lang tid frå materiale er ferdig registrert til det er ute. Og legg me det ut ukorrigert, vil det utsetja ferdigstilling, rett og slett fordi det kostar arbeid å overføra materialet til Bergen to gongar og konvertera det to gongar. Men eg kan lova at me gjer vårt beste for å få materiale ut så raskt som mogeleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Såvidt jeg vet er blant annet konfirmasjonslistene for Bergen dataregistrert, men ikke lagt ut her. Jeg har trodd at det var på grunn av manglende korrektur, og har også selv foreslått at Digitalarkivet kunne bruke pensjonatet som foreslått overfor, for eksempel til konfirmasjonslistene.Per Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.