Gå til innhold
Arkivverket

[#1377] Fødested Ringerike Buskerud ?


Gjest Bjørn Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Pettersen

Min mulige oldefar Nils Pjaakerud Johans.står oppført i tellingen for år 1900 på Modum med fødested Ringerike Buskerud.Hvilke kirke kan han da være døpt i.Ser at det også er en del Pjaakerud men på disse er fødestedet Hole.Takker for alle opplysninger jeg måtte få slik at jeg vet hvor jeg kan starte søket.Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det blir nok dessverre en del kirkebøker å sjekke. Ringerike ble i 1964 etablert som bykommune, sammensatt av av de tidligere kommunene Hønefoss, Norderhov, Hole, Ådal og Tyristrand, kirker bl.a. Hønefoss, Norderhov, Haug, Lunder, Viker, Nes og Ytre Ådal. Navnet har tidligere vært brukt om prostiet, som favnet enda videre.Bruket Pjåkerud er imidlertid i Tyristrand, og det vil vel være fornuftig å starte der. Tyristrand er et sokn i Hole prestegjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.