Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Aase R.Sæther

[#1393] Skipslister

Recommended Posts

Gjest Aase R.Sæther

Skipslistene 1900 var litt av ei gullgruve! Her må vere stoff til fleire romanar - kva ærend hadde alle desse folka? Men det var ikkje det som var spørsmålet, derimot dette: Er desse listene med i Landsomfattande søk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Nei, ikke før ved neste regenerering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Knut Skjånes

Kva for skipslister er det snakk om her? Gjeld det emigrasjon?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

I dette tilfellet er det snakk om de listene som ble satt opp ombord på skip 3. desember 1900 - i forbindelse med folketellingen. De fleste av sjøfolkene og passasjerene vil selvsagt også være med på sitt hjemsted, som midlertidig fraværende, men ikke alle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aase R.Sæther

Og denne lista finn ein under "heile landet" (etter Finnmark) på 1900-tellinga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ketil Firing Hanssen

Skipslistene 1900 er ikke med i landsomfattende søk. Er det mulig å få til dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Oldervoll

Det er råd, og eg burde ha teke dei med, men hugsa ikkje på det. Men fordi alle register må regenererast for å få dei med, kan eg ikkje lova å gjera det med det første. Men eg har notert meg at det er ønskjeleg og så får me sjå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.