Gå til innhold
Arkivverket

[#1405] Døpte i Kinn


Gjest Lars Løkkebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

Hei og takk for det som er lagt ut om døpte i Kinn 1785-1815.Jeg har et håp om at det kommer mer. Kommer det noe før 1785 og eventuelt etter 1815?Venter i spenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det kommer nok mer, og det som er gjort unna nå er den "uleselige" perioden i kirkeboken. Resten er langt lettere, men det skal tastes inn, slik at det nok vil måtte ta litt tid. I mellomtiden får brukerne forhåpentligvis glede seg over det som er på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Lars Løkkebø

HeiJeg sitter for tiden og kikker etter folk i kirkebøkene for Kinn. JEg skjønner godt at du omtaler deler som uleselig.Mitt problem nå er følgende:Den 23 januar 1736 fikker jeg ekteskapet mellom Ole Andersøn Agledal og Mari Danielsdatter.16. september samme år finner jeg introduksjonen av Ole Agledals hustru. Men jeg finner ingen dåp, hverken før eller etter.Samme dag som Oles hustru blir introdusert, blir også True? Langedals hustru introdusert.Dåpen til deres barn er omtalt 2. juli 1736, helt nederst på siden, i alle fall av det som er lesbart på mikrofilm.Det jeg lurer på er følgende: Kan det være at dåpen til Ole Agledals barn fant sted samme dag, men at det står skrevet under Langedals, og dermed ikke synes på mikrofilmen.Jeg erpå jakten til dåpen til Simon eller Søren, sønn, forhåpentligvis til Ole Andersøn Agledal. for i følge folketellingen 1801 skal han være født rundt 1736.Og ett eller annet sted bør vel dåpen til Ole og Maris barn være.Håper dere kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.