Gå til innhold
Arkivverket

[#1410] Manglende emigranter fra Trondheim


Gjest Stein Henriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Henriksen

Leter etter opplysninger om 2 personer som emigrerte over Trondheim i 1910. Ettersom jeg ikke finner dem antar jeg at de er blant de som ikke er ferdig registrert enda. Spørsmålet er kort og greitt: Blir det gitt melding når Trondheimsdatabasen blir oppdatert, eller må jeg inn og sjekke med jevne mellomrom? Kan det antdyes et cirka tidspunkt for når hele basen er ferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Registreringsarbeidet med Trondheimsmaterialet går sin jevne gang. Det ble registrert 9000 emigranter i juli, trolig plusses det på rundt 15 000 i august. Ved utgangen av hver måned gir vi melding om hvor mye som er registrert. Vi regner med at registreringsarbeidet er fullført i løpet av denne høsten. Så skal materialet kontrolleres. Alt tar tid. Men det vil jo være mulig å søke i materialet så snart det er dataregistrert.Det materialet som ligger ute fra Trondheim 1910 omfatter 4042 emigranter, og går fra januar til utgangen av mai. Dette er blant det materialet som er registrert i juli og august, slik at registreringen av 1910 nok er nær fullført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.