Gå til innhold
Arkivverket

[#1431] Emigranter fra Bergen 1925


Gjest Helga Kallevik
 Del

Recommended Posts

Gjest Helga Kallevik

I emigranter fra Bergen 14/7 1925 tror jeg nr. 878 og 879 kan være blandet sammen. Min fars onkel Reidar Mathiasson Kallevik fra Finnås, Bømlo født i 1902, reiste til Canada i 1925. Jeg finner ham også igjen i den Canadiske emigrantprotokkollen. Kan Kallsvik i nr. 879 være Kallevik og tilhøre reidar i nr. 878 ? og fødselsåret 1902 og ikke 1892 være det riktige ? Dette stemmer i så fall med opplysningene jeg har fra ham selv om tidspunktet han emigrerte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Ser også at Marie i neste rubrikk har fisker som yrke dette stemmer bedre med min fars onkel reidar mathiasson kallevik. I bygdeboka for Moster finner jeg også en Marie Notland (Glittenberg) som er født mellom 1890 og 95, det står om henne at hun var gift i Amerika og hun hadde flere søsken som reiste over. Det kan derfor se ut som det stemmer at her er skjedd en forskyvning eller at informasjonen mellom desse to er blendet sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.