Gå til innhold
Arkivverket

[#1447] Skomakermester i Bergen


Gjest Eva Kalmér Savjord
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Kalmér Savjord

Hvorfor finner jeg ikke min oldefar blandt dem som tok Borgerbrev i Bergen. Han ble skomakermester mellom 1890-1900. Han het Mikal Johannessen og var født i 1868 i Viksdalen, Indre Holmedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

I folketellingen 1912 kaller han seg 'Skomager', ikke skomakermester. Han har vel derfor neppe hatt borgerskap, men arbeidet for seg selv som skomaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Eva Kalmér Savjord

I folketellingen 1912 kaller min oldefar Mikal Johannessen seg ' skomager' (Innlegget ovenfor) Står det hvor Mikal bodde i 1912 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Folketellingen for Bergen 1912, Øvre Korskirkealmenning 12:Mikkel Johannessen 1868 0609 Indre Holmedal skomager g, innflyttet 1886, Johanne Olsen 1858 2103 Indre Holmedal husmoder g, innflyttet 1886, Magrete Johannessen 1895 1906 Bergen, Emma Johannesen 1897 0702 Bergen, Petra Johannesen 1901 0903 Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.