Gå til innhold
Arkivverket

[#1463] Døde i Odda 1910-1974, dødsår ?


Gjest Mads Rongen Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mads Rongen Jensen

I den nylig utlagte basen "Døde i Odda 1910-1974" finner jeg dødsdato men ikke dødsåret. Gjør jeg en feil eller mangler dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg har forsøkt å få fram det siste feltet i strukturen: dødsåret, men tross flere forsøk kommer det fortsatt ikke opp på skjermen. Jeg har sett på den databasen som ligger til grunn for den utlagte, og der ligger dødsåret som felt 13. Vi skal får det rettet, men kanskje ikke før på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Sletten

Fant mye god etterlengtet informasjon i "døde i odda" men får fremdeles ikke dødsåret frem. håper det snart lar seg ordne.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

For at det skal la seg ordne avhenger litt av meg og hvor jeg befinner meg, for tiden har jeg ikke hatt anledning til å være på det kontoret hvor dette lar seg ordne, men jeg skal innom der i løpet av dagen/kvelden og vil ordne det idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit P. Kvalsvik

Hei! Dette spørsmålet fikk vi inn i vår "Spør biblioteket"-tjeneste. Jeg har dessverre altfor lite kunnskaper til å besvare det, og tar meg friheten til å sende det videre til dere, i håp om at dere kan svare henne. Navn og adresse er ovenfor. Håper jeg er kommet til rett sted!Vennlig hilsen Herborg Tekshov Deichmanske bibliotek Kvar finn eg oversikta over fiskefarty og mannskap ombord i desse fiskefartya ved folketeljinga i 1900? I dei listene som ligg ute på internett verkar det som om det er berre frakteskuter og større båtar som er registert under "heile landet" "skipslister". Når eg tar "utskrift av alle opphaldstadane der desse skipa befant seg på teljestaden får eg ikkje opp kjende fiskevær som Flaavær, Haugsholmen o.l. store fiskevær på Sunnmøre på den tida. Desse hamnene er heller ikkje knytt til gardsnummer/gardsnamn fordi at det var jo ingen som eigde ei hamn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg vil at dei er oppførte på heimstaden. Du kan gå inn ein fiskerikommune og først velja yrke som inneheld fisk.Du kan då velja alle (t.d ved først å klikka på den første, dra scrollbaren ned til den siste og klikka på den med skifttasten nede). Deretter kan du vel midlertidig oppholdssted og be om å få lista alle. Då ser du alle fiskarane som var borte. For Vestladnskommunane vil du då ofte finna t.d Flåvær. Når det ikkje er så¨mange heng det saman med datoen; 31. desember prøvde vel dei fleste fiskarane å vera heime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.