Gå til innhold
Arkivverket

[#1474] En Gåte ?


Gjest Eva Kalmér Savjord
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Kalmér Savjord

Jeg har lenge lett etter min mormors halvsøster som het Anna Kristine født 1885 på Kvamme gård i Sunnfjord.Hun var et uekte barn.Hennes mor het Johanne Olsdatter ( født 1858 fra Kvamme gård ) Jeg har funnet en Anna Kristine født 28.09.1885 på Kvamme gård.Fars navn : Ole Nilssen fra Dysjeland som kan være henne. I følge bygdeboken skal hun ha utflyttet til Fjøsanger i 1910.Hun finnes ikke i folketellingen for 1912. Alle spor stopper ved Kvamme gård. Heller ikke finner jeg henne som død hverken i S&Fj. eller i Bergen. Jeg har sendt ut flere etterlysninger i tredje forumet. Hun er og blir en gåte fordi moren Johanne Olsdatter f. 1858 også hadde en søster f. 1865 som het Anna Kristine.Kan disse to være en og samme person ? Den sistnevnte finner jeg heller ikke spor etter.Men hun skal ha giftet seg med en som het Vangberg og i følge min mormor døde hun i 1909. og fikk tre sønner.( I Bergen ? )Kan du gi meg et tips hvor jeg skal lete ? På forhånd takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Dette innlegget er vel eigentleg i feil forum; høyrer heime i slektsgranskarforumet. Der er det også større sjanse for å få hjelp, sidan det er fleire som er inne der enn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det treng du i og for seg ikkje. Det er langt frå ei kardinalsynd. Eg legg inn slike meldingar av og til; ikkje så mykje for å kritisera den som har lagt temaet inn som for å minna andre på reglane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.