Gå til innhold
Arkivverket

[#1499] Intervaller på Debattfora - bør de endres??


Gjest Tormod Thoresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tormod Thoresen

For en tid tilbake ble intervallene på debattfora endret til å gjelde de siste 50 debattinnleggene. Om man ønsker å se flere, må man trykke og vente på flere debattinnlegg.Jeg var ingen svoren tilhenger av det og er fortsatt ikke det.Om vi går inn i de tre debattfora så finner jeg fora til systemutvikleren tilfredstillende.Det samme kan vel "nesten" sies om fora til "kjeldene. Selv om de siste 50 innleggene går tilbake 18 dager.Verre er det med de siste foraet. Her går man kun 6 dager tilbake for de siste 50 innleggene.Det er ok. for meg om det står de siste 50 som det første oppslaget, men kan man ikke gjøre som flere av søkemotorene i Statene har inndelinger på tid og ikke antall.1. Siste 30 dager 2. siste 3 mnd, 3. siste 6 mnd 4. siste året, m.v.Vi alle har ferie og er kanskje borte både 1 og 2 uker. Da ville det være kjekt å trykke på siste 30 dager.Vi er fortsatt i starten av Internettbruken, så det kan være lurt å være føre var.mvhTormod ThoresenDrammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Dette oppfattar eg som eit ikkje-problem. Dei siste 50 gjeve ca ei veke. Om nokon vi lenger attende kan dei, og det tek eit minutt eller vel det, avhengig av sambandet. Programmet som driv foruma er elles eit program som vert brukt i ymse samanhengar.Eg trur også at å bruka tid som utvalsfaktor trur eg ikkje er lurt; det blir svært stor forskjell i lengda foruma imellom og også frå dag til dag.Slektsgranskarforumet er elles ei teneste som ikkje tilhøyrer primæroppgåvene til DA og det kjem knapt på tale å forandra programmet med tanke på slektgranskarforumet.Kort og brutalt; eg kjem ikkje til å forandra og heller ikkje delta i debatt om forandring og det er bortkasta tid å diskutera dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Jeg er i prinsippet enig med deg, Jan , at "slektsgranskerforumet" ikke er en primæroppgave for DA.Men det er vel lov til å prøve seg??med vennlig hilsenTormod Thoresen Drammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.