Gå til innhold
Arkivverket

[#1503] Folketelling 1865 BERGEN.


Gjest Marit Ådlandsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Ådlandsvik

Er gatenavn lik Rode og gårdsnummer lik No i 1865-tellingen for Bergen ?? Jeg er nemlig på jakt etter en familie på 4 som jeg ikke kan finne noe sted. De får en datter i juni 1865. Hun blir døpt Johanne Christine Petrine 23. juli 1865 i Nykirken. Da er adressen oppgitt å være 5-106. Far : John Nielsen, Mor : Anne Pedersdatter. Den lille jenta dør allerede året etter. Da er adressen 5 – 6. Den eldre søsteren ble døpt Bertane Petrine Thaline ! (Hvis navnet er riktig skrevet i datafilen …. Ikke rart hun som voksen holdt seg til Trine!) 28. oktober 1860 i Nykirken. Oppgitt adresse 11 – 238. Jeg har søkt på alle mulige navnevarianter, tror jeg …. og fant så ut at jeg ville forsøke med de to adressene som begge bare ligger omtrent et halvår unna folketellingen. 5 – 106 finner jeg. Der er de ikke oppført. Jeg finner 5 – 5 ( Liste nr. 371 ) og 5 – 7 ( Liste nr. 373 ), men ikke 5 – 6, og samtidig ser det altså ut til at Liste nr.372 også mangler !! Hvis tallene betyr Rh.- No. hva da med 5 – 6, og hva med Liste nr.372 ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ifølge 1865-tellingen for Bergen er huset 5-6 ubebodd: "NB No 6 i 5 R er sat i Forbindelse med No 5 i s R og beboes underet af samme Familje! Husene No 5 & 6 ere altsaa nu at betragte som et Huus (5 R No 5&6)", skriver huseieren Michelsen i sin kommentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.