Gå til innhold
Arkivverket

[#1535] Døde i Bergen 1912-1972


Gjest Solfrid V. Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid V. Ormøy

Jeg prøver å skal søke etter Anne Marie Serine Monsdatter f. 1848 i Sogn og Fjordane. Men når jeg skal prøve etternavn med "begynner på" eller "innhold" så for jeg bare en blank rute. Er det noe feil der eller finnes det ingen Monsdatter? Kan dere finne ut når ovennevnte døde? Hun var gift med Johan Fredrik Johannesen Palm som døde 17 okt. 1939, Bergen. Jeg er også interessert i å vite om der var noe skifte etter disse to og hvem som eventuelt var oppnevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Eikeland

Det ser ut til å være ein feil med søkefunksjonen i denne databsen. Eg får også opp blanke felt, men om du likevel vel "finn postane" kjem du eit hakk vidare.At det er nokon i databasen som heiter "...datter" til etternavn er vel ikkje veldig sannsynlig. Denne databasen dekker ein periode der ein i stor grad var gått bort frå slike etternavn. Det er også vanleg at brura skifter namn ved vigsla. Burde ikkje Anne Marie Serine heller heite "Palm" til etternavn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid V. Ormøy

Jeg også regnet med at hun het Palm til etternavn, men jeg fant ingen Anne Marie Serine med det etternavnet så derfor håpet jeg at det kanskje stod noe i skiftet etter hennes mann. Hun kan jo også egentlig hete enten Monsen eller Johannesen, og da er jo valgmulighetene i døde i Bergen 1912-1972 enorme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Eikeland

Ved registreringa av dødsfallet ved Bergen skifterett er ikkje kona nemnt. Einaste arvingar var dei to sønene hans: Magnus og Aleksander Johannessen.Kona må difor vere død før 1939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Eikeland

Ved den kommunale folketellingen 1. juli 1921 bodde familien Palm i Gamleveien 6a på Gyldenpris (Laksevåg). Kona kalte seg da Anne Marie Palm, f. 10. november 1846 i Årdal. De bodde sammen med datteren Josefine Vilhelmine Palm, f. 16. juni 1894 i Gloppen og datterdatter Klara Josefine Palm, f. 18. november 1915 i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid V. Ormøy

Inge: Kan jeg få bry deg med to spørsmål til. Stod det noe om når arvingen Magnus var fødd og om han brukte etternavnet Palm?Det andre jeg lurte på var om døde 1912-1972 ville bli rettet angående søkeproblemet? Mvh Solfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Eikeland

Det stod ingenting om fødselsdato/år på Magnus. Han er oppgitt å hete Magnus Johannessen.Når det gjelder søkeproblemer i døde 1912-1972 har ikke jeg anledning til å ordne det. Kanskje du skal legge en melding i det andre debattforumet som gjeld brukargrensesnittet og meir tekniske problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brynhild Wik Opdal

Hei Solfrid, Jeg har funnet at Johan Fredrik Johanness og Anne Marie Jarine Monsd. giftet seg 11.3.1873.Barn registrert på disse er: Kristine Josefine f. 24.1.1870 (Årdal pr.gjeld) Johanne Marie f.08.04.1873(Aurland pr.gjeld) Klara 27.11.1882(Davik pr.gjeld)bibi2000@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.