Gå til innhold
Arkivverket

[#1546] Petter Wahlstrøm,Bergen 1822.


Gjest Per M.Lea
 Del

Recommended Posts

Gjest Per M.Lea

P.W. er ført opp som far til Mads Pettersen,født i Herøe sokn,Møre og Romsdal,1.12.1822.Er oppført med bosted Bergen.Skulle gjerne visst hans fødselsdato/fødested.Mads reiste på sjøen i sitt voksne liv,jeg har tenkt at faren kanskje gjorde det samme.Navnet antyder at han kan ha vært svensk.Fins det kilder i Bergen hvor jeg kan lete? En P.W.ble brakt iland i Kristansand i nov.1831,54 år,død.Matros på skipet "Oscar af Warberg" (Norske dødsannonser).Samme person??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det var i hvertfall en familie Wahlstrøm i Bergen på 1820-tallet: kobberslagermester Gustaf Wahlstrøm (ca. 1780-1852)med kone Synneve (1788-1831), som fikk barn i Bergen 1817 og 1820. Gustaf "Walstrøm" var i Bergen også ved folketellingen 1815. Da bodde det også en Maren Walstrøm i Bergen. Hun er vel identisk med den av samme navn som døde i Bergen i 1875, 82 år gammel.Jeg finner ikke Petter Wahlstrøm i Bergen, og vil tro hans opphold i Bergen har vært kort. Han kan ha vært mønstret i byen, og i så fall skulle vi kunne finne ham i hovedrullen eller ekstrarullen, men uten alfabetisk register vil det være en relativt tidkrevende undersøkelse.Man kan selvsagt se om det finnes opplysninger ved en begravelse (?) i Kristiansand i 1831.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.