Gå til innhold
Arkivverket

[#1559] Christine Linde Knoph viet i Bergen


Gjest Tore J. Mehl
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore J. Mehl

I kirkeboken for KK (post 10081) er Magnus Michael Bøschen viet til Christine Linde Knoph Mar 07 1764 KK.Finnes der opplysninger i kirkeboken om hennes fødested, foreldre, ol. ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tom askeroi

Hei ToreDet er vel ikke så mye hjelp i å fortelle deg at hun ble oppgitt til 79 år da hun døde 7. mai 1813 (post 64605), dvs f ca 1734. Jeg har prøvd alle kombinasjoner av navnet hennes i fars/mors for/etternavn uten hell i årene 1733-1750 uten hell, og nå har jeg brukt opp hele lunsjpausen, så du får ha lykke til videre....mvh tom Askerøi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragna Neteland

Hei Tore I boken Rogalendingar og ætter av Ola Aurenes, s. 124 finner vi en Peder Hansson Knoph, født 1700, død 8. august 1758. Kaptein ved Vesterlenske regiment. Bodde på Bryne i Time. Gift 7. mars 1731 med Kirsti Line, født 1709, død i Stavanger oktober 1773, datter til Ola Torson Line og Gjertrud Rasmusdatter Håland. Blant barna finner vi en Kirsti Knoph gift med Bycker i Bergen. Det er mulig at det er denne personen du leter etter.Med hilsen Ragna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore J. Mehl

Hei Ragna, som du ser er jeg ute og leter. Denne her er et problem. Jeg har mistanke om at det er denne Kirsti Knoph som du nevner. I slektsboken for Knoph er denne Kirsti født i 1727 (kan være skrivefeil) og gift med "Rycher" (sannsynligvis en feiltolking siden du nevner Bycher - jeg har sett minst 20 forskjellige skrivemåter på Bøschen i arkivene). Fra folketellingen 1801 og fra kirkebok for begravet er hun født henholdvis 1834/37 slik at jeg ikke har fått dette til å stemme. Vet du eventuelt om det finnes noen kirkebøker e.l. for Time som jeg kan lete i for å få dokumentert dette?Hilsen Tore (skal hilse fra Berit)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.