Gå til innhold
Arkivverket

[#1565] Forskjellige fødselsår for samme person.


Gjest IngerCarlson
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Det viser seg nok at det kan være relativt store avvik mellom folketellingene, og det som er rett alder. Jeg vil tro at avvikene er størst i 1801-tellingen. Der har jeg selv funnet avvik på opptil +14 år. I 1900-tellingen burde avvikene være relativt små. Ved innskriving kan man selvsagt gjøre seg skyldig i lesefeil, lese et 3-tall for 8-tall, eller motsatt.Man vil normalt finne konsentrasjon rundt "runde" år for fødselsår/alder, noe som understreker den omtrentlige presisjonen i materialet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solli

I hovedoppgåva ''Husholdningsstruktur i Ullensaker i 1801 og 1865'' har Lisbeth Higley samanlikna oppgitt alder i 1801-teljinga med dåpsdato i kyrkjeboka. (s. 17-20)Ho fann at av 100 personar hadde 45 oppgitt rett alder, 13 er oppført som eit år yngre enn dei virkeleg var. Dette avviket kan ha oppstått fordi man skulle oppgi løpande år, medan folk var vane med å oppgi alder i fylte år. Om dei resterande 36 så aukar avviket mellom oppgitt alder og dåpsår med alderen. Dei fleste under 20 år har korrekt alder, medan for dei over 40 er alderen oftare feil enn korrekt.Eg vil leggje til at truleg er avviket større enn dette fordi: a) Higley fann ikkje alderen på dei aller eldste og b) Higley undersøkte berre dei som var fødd i Ullensaker. Truleg vil aldersavviket auke med både alder og i kva grad personane er fødd på staden eller ikkje.Altså: I Ullensaker har under halvparten oppgitt rett alder, men om dette gjeld generelt har eg ikkje noko oppfatning av. Eg veit det er regionale skilnader m.o.t. avrunding til heile tiår. Dette kan ha samanheng både med utføringa av teljinga, kven som oppgav alderen (hovudperson) og kven som førte den (prest, lensmann, andre hjelparar?), men også samanheng med mobiliteten (få/mange innflyttarar).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solli

Det engelske vittighetsbladet 'Punch' har også kommentert dette problemet, men frå ein litt annan synsvinkel :-) Bildeteksten: THE CENSUSHead of the Family (filling up the paper). ''Well. Miss Primrose, as a Visitor, I must put your age in! What shall we say?'' Miss P. ''Oh, it's best to be straightforward. The same as dear Flora. Twenty last birthday!''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.