Gå til innhold
Arkivverket

[#1572] Mormonernes arkiv


Gjest Solfrid Vatshaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vatshaug

Jeg har vært inne på "Familysearch" og funnet en som utvandret til Amerika. Jeg finner hennes navn, hennes dåpsdato hennes foreldre. Videre står det under "Source Information": Batch number: C4277356 Dates: 1861-1885 Source Call No: 1282789 Type: FilmHva betyr disse henvisningene. Viser de bare til kirkeboka i Norge ? Hvis personen jeg søkte på ikke utvandret til Amerika - ville jeg funnet henne da også?Hvis de kildehenvisningene ovenfor viser til noe annet - hvordan kan jeg da komme videre for å finne ut hvor hun ble av?Håper på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vivian W.Linnerud

Hei Solfrid!De henvisningene du refererer til er mormonernes egne arkivref.som henviser til krk.bøkene. Batch C4277356 1861-1885 betyr at i denne "batch'en" er krk.boka over alle "christened" ,og du skal da kunne finne alle døpte i årene 1861-1885 for gjeldene kirke.Source Call No. er filmnr. for samme krk.bok.For å finne ut hvor emigranten ble av bør du nok først og fremst søke i emigrantlistene.:-) Vivian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.