Gå til innhold
Arkivverket

[#1577] Digitalpensjonatet


Gjest Ola Klefsås
 Del

Recommended Posts

Gjest Ola Klefsås

Jeg går ut ifra at Digitalpensjonatet også hører inn her? Jeg skulle ønske at filene der ble presentert etter tema, og ikke etter opphavsperson. Når jeg leter etter noe, er det temaet som interesserer i første omgang, selv om jeg selvsagt mener at opphavspersonen tilkommer all mulig ære og berømmelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

At Digitalpensjonatet er listet som egen post under kildetype, betyr ikke at disse filene ikke er tilgjengelige via kildetype eller kommune. Dette er det tydeligvis mange som misforstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Klefsås

Tydeligvis noe jeg ikke har forstått her. Men ta et eksempel. Bente Kopperdal har lagt inn disse Hordaland Gravlagde i Manger 1759-1803 Døypte i Manger 1759-1815 Sjeleregister for Lindås 1776 og 1786-1788 Konfirmerte menn i Manger 1782, 1783 og 1786-1788 Sjeleregister, Hosanger 1790 Matrikkel 1906 for MangerHvordan finner jeg disse uten å klikke på Bente Kopperdal for å se hva hun har lagt inn? Kunne det ikke med fordel ha stått "Døypte i Manger 1759-1815" f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Du finn dei òg alle andre vegar: Kjeldetype og Dagens kommunar - om du også der søkjer det fram til riktig kommune/pgj. "på kjeldetidspunktet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest S. Henriksen

... og du kan "klikke" både på KJELDETYPE og ANDRE KJELDER, og gå videre i listen du da får opp til venstre; KYRKJEBØKER og videre DØYPTE (eller GRAVLAGDE etc). Poenget er at man må ha en ide om hvilken kilde data kan hentes fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.