Gå til innhold
Arkivverket

[#1582] Hjelp! - Hvor fant jeg dette?


Gjest Bente Øien Hauge
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Øien Hauge

Jeg har en utskrift av en gammel tilsynsberetning for kirkene i Lærdal. Det var Tønjum kirke, Borgund kirke og Hauge kirke. Jeg siterer: "Hougs Kirche, Af Tømmer, med Thaarn paa, Kirchens lengde er 18 alne breeden 12 Alne Chorit udj Kant 9 Al. Schriftte Cammerit 6 Alne i Kant, Vaabenhusit ved 6 Alne i Kant, inden till Malit och temmelig vell, uden till som følger" osv. Så følger en oversikt over hva som må ordnes, hva som finnes av "Inventarium", "Arbejde siden seeniste Regb. Udj de Aar 1684 og 1685" og "Materialer". Problemet mitt er at jeg skal bruke stoffet fra denne beretningen i noe jeg skriver - men jeg husker ikke hvor jeg har det fra! Jeg tror jeg fant det på et digitalarkiv, men jeg klarer ikke å finne tilbake til det. Er det noen som kan tenke seg hvor jeg fant det?mvh Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.