Gå til innhold
Arkivverket

[#1584] FT 1865 for Nøtterøy


Gjest John Strøm
 Del

Recommended Posts

Gjest John Strøm

FT 1865 for NøtterøyNå regner jeg med at det står slik i orginaltellingen, men jeg har funnet vielsen av paret i Nøtterøy og fødselen til kona (datter av Anders Nilsen og Berte A. Kristensdatter) Samt dåpen til barna på Nøtterøy.Det står de samme opplysningene i FT 1865 for Nøtterøy jeg har kjøpt fra RHD. Bortsett fra at konen der heter Andersd.Hva kan da årsaken være at hele familien er oppgitt til å være født i Sverige, når kun mannen var derfra ? Kunne det være en fordel å være derfra under denne tiden ? Eller mer sannsynlig en feil fra den som skrev tellingen ?Link Lenke JohnP.S Hvordan er det mulig å paste linker inn i meldinger ? Jeg har sett at andre får det til. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det er ofte vanskelig å avgjørte hva den som har skerevt i originalen har ment skulle være gjentakelsestegn, ofte må vi oppfatte et blant felt som gjentakelse. Men da kan man risikere at det blir gjentatt opplysninger som kanskje bare er ment å skulle gjelde den ene, f.eks. hovedpersonen.Den foreliggende filen for Nøtterøy 1865 er det RHD som har registrert, og det vil derfor være mer enn underlig om vår utgave, som er identisk med deres, skulle avvike i realopplysninger. Sikreste måten å finne ut om det kan være uklar gjengivelse av fødestedet er å sjekke originalen (i Riksarkivet), eller enda bedre filmen.Det er mulig ålegge inn lenker, men det er såvidt kjelkete at jeg selv avstår fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

I Netscape legger du inn lenker ved å merke av hele URL-adressen du vil kopiere i "Location"-vinduet. Gå så opp i venstre hjørne til "Edit" hvor du med venstre musknapp velger "Copy". Deretter merker du deg inn i dokumentet ditt, går igjen opp til "Edit" og velger "Paste". Voila!Hilsen Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg går ut frå at John meiner klikkbar lenke. Oppskrifta til Kjell Hamberg vert ikkje klikkbar, men vil få URL-en fint inn i innlegget. Me ser helst at folk avstår frå å laga klikkbare lenker om dei ikkje kan html. Så difor ser me helst at du brukar Kjell sin metode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Strøm

Ja jeg tenkte på klikkbar lenke, men hvis det innebærer at jeg må hente siden inn i en editor for å få det til så er jeg enig i at det blir kjelket bare for og peke mot noe jeg lurte på. eller holder med noen TAGS før og etter linken ? Type: frames Jeg kan litt HTML, litt vanskelig å lage hjemmesider uten. :-)Men hensikten med tillegspørsmålet var bare o la leseren slippe unna Ctrl+C og Ctrl+V.Har forøvrig sjekket med filmen av folketellingen og det står faktisk gjentagelsetegn på de andre familiemedlemmene. De ville vel være svenske da. :-) For det er ikke tvil om at både kone og barn ble født på Nøtterøy.Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Strøm

Testen svarte på spørmålet om tags. :-) Jeg ville egentilg ikke teste det på et innlegg , men fristelsen var for stor. :-) Linken går til hjemmesidene mine. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.