Gå til innhold
Arkivverket

[#1600] HVOR I SVERIGE SØKER JEG......


Gjest ROY SKAUG
 Del

Recommended Posts

Min ektefelle har aner i Sverige. Hennes bestemor hette Albertine Olsson og var datter av kirketjeneren/klokker? i Artsmark sokn i Sverige. Hun er født ca.1890-1900? Hvor er dette soknet? Hvor skal jeg "søke" for å finne informasjon om henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Du skriver Artsmark sokn, men kan det være Ärtemark i nærheten av Ed? Der har jeg selv funnet fjern slekt nylig med god hjelp av slektsinteresserte personer bosatt der. Om dette er interessant for deg, send meg en mail og jeg skal prøve å hjelpe deg videre. MVH Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Målfrid Larsen

For mine amerikanske slektninger søker jeg etter slekt i Sverige. Magnus Nelson (Nilson) og h. Kerstin. De hadde en sønn som het Sven. Han reiste til US i 1890. Han var f. i Klippan, i Kristianstad len. F. dato har jeg fått oppgitt til8. sept. 1867, men etter henv. til Forskarsentrum, finnes ikke dette navn på denne dato. På Svens dødsatt. står at faren heter Peter, men det er vel mest rimelig at det var Magnus, siden fam. etter heter Magnuson. Takk for hjelp. Mvh. Målfrid Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.