Gå til innhold
Arkivverket

[#1613] Døde i Masfjorden, hordaland


Gjest Lars Løkkebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Fleten

Vet ikke om noe register som er lagt ut på nettet. men mener selv å ha oversikten på de fleste Masfjordinger fra 1700 tallet til i dag. Så hvis du har et navn kan jeg muligens komme tilbake med nærmere opplyninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Dette var rask respons. Min oldefar, Ole Simonsen,født 1852, flyttet etter det jeg har fått oppgitt til Masfjorden rundt 1912. Han kom fra Sunnfjord og arbeidet som bødtker. Etter det jeg vet havnet han på Andvik. Han kom sammen med sin kone Nikolina og tre barn. Inger Sofie som var født i 1891 giftet seg og flyttet til Askøy, mens søsteren Nille som var født i 1897 giftet seg i Bergen. Sønnen Salamon, som også arbeidet som bødtker, emigrerte til USA.Etter det jeg vet døde oldefar rundt 1921, mens Nikolina døde rundt 1956. Etter det jeg vet ble hun boende i Masfjorden.Håper du kan hjelpe meg med opplysninger.hilsen lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

DA har lagt ut døde i Askøy fram til 1927 og vigde fram til 1911. Du finn dei under kyrkjebøker. Men døde i Askøy er registrert fra til 1953, etter det eg veit, men enno ikkje lagt ut. Om nokre dagar kjem òg vigde i Laksevåg på DA, frå dei fekk eiga kyrkje i 1875 og fram til 1911. I denne perioden høyrde Laksevåg til Askøy herad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Med fare for at saka etter kvart kjem i grenselandet til forum 3: Du finn Inger Sofia Andrea Løkebø, f. i Florø i Kinn 1891, som vigd i Askøy 1910 (sjå under kyrkjebøker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Takk for innspillet Bjørn. Jeg har trålet kirkebøkene og har funnet vielsen til Inger. Det jeg har et håp om er å finne dødsdatoen til mine oldeforeldre Ole og Nikoline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.