Gå til innhold
Arkivverket

[#1646] Spørsmål angående Emigranter


Gjest Bjørn Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Pettersen

Hei jeg lurte på en ting.Emigrant med idnr.1447 Jørgine M.Hafnor og Emigrant idnr.3968 Ole Christiansen,begge fra Hole men reiste hver for seg ser jeg.Mitt første spørsmål er disse to gift og årstallet når emigrantene er født er disse riktige.Grunnen er at min Tipp o.far og mor reiste over dammen,Og han jeg har funnet her er han, men min tipp o.Mor har jeg ikke funnet før nå tror jeg.Min tipp oldemor het Jørgine Kristine Madsdatter før hun giftet seg i 1889.Ole Kristiansen kommer fra gården Hafnorhagen.Men de barna som står oppført kan jo ikke være hennes da hun er 23 år.Som dere ser reiste dem samme år, han 28/4 og hun 15/5-1894.Kan dere hjelpe meg litt her.På forhånd takk. Mvh.Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Ingen av dei som er knytte til DA vil kunna svara på denne typen spørsmål. Grunnen er enkel; emigrantprotokollane er i Oslo og me er i Bergen. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Bjørn Pettersen

Takk for svaret.Så et spørmål til når blir evt. emigrantlistene ferdig registert på data.Mener og ha sett dere har skrevet jul 2000.Er dem langt unna.Da hun Jørgine kan være av dem som ikke er registrert ennå.Romjulshilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Emigrantene fra Trondheim 1867-1930 er ferdig registrert ved utgangen av 2000. Vi legger ut materiale 1880-1916 og 1926-1930 28. des.Det vil nok fortsatt gjenstå registrering av emigranter fra Kristiania. Registreringsenheten på Voss har nå fått to protokoller fra Kristiania, og vil sette i gang med registrering. Da har vi begge enhetene i gang med dette materialet, og framdriften vil jo da økes. Men vi vil nok være et godt stykke ute i 2001 før alle emigrantene fra Kristiania er på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle D. gjetrang

Jeg prøver å finne bestefaren til en mann jeg traff i USA. Han har forsøkt i flere år selv. Det eneste vi finner er vielsesattesten i USA. Der står det Gift 25. april 1903 Halvor Gregersen, alder 35, fra Telemarken (gift med Anne Peterson, alder 25 år, Wermeland. Hennes familie har han funnet frem til). Er det noen som kan hjelpe oss. Helle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle D. Gjetrang

Prøver å finne frem til farsslekten til en jeg traff i USA. Hans bestefar het Halvor Gregersen, gift i USA den 25 april, 1903. Alder da 35 år, fra Telemarken. Giftet seg med Anna Peterson, dengang 25 år, og fra Wermeland. Hennes familie har vi funnet frem til. Kan noen hjelpe oss med hans familie. Helle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.