Gå til innhold
Arkivverket

[#1670] Gravlagde i Manger 1759-1803


Gjest Solfrid V. Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid V. Ormøy

Jeg prøver å finne ut når Rasmus Gundersen fra gården Helle i Manger døde. Jeg finner hans kone oppført som enke på gården Helle i 1801 folketellingen. Men jeg klarer ikke å finne Rasmus som gravlagd i Manger i 1759-1803. Vet dere om alle gravlagde er registrert eller om det mangler noen perioder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Presten har i lange perioder kun tatt med de personene han holdt likpreken over. I kirkebok 2 (som begynner 1792) er det ikke tatt med opplysninger om dødsfall i det hele tatt. Databasen er bygd på informasjon hentet fra listene som presten sendte Innrulleringssjefen. Men det er klart at databasen er svært mangelfull i forhold til virkeligheten.Det er mulig å gå inn i Innrulleringssjefens ruller for å sjekke dødsåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid V. Ormøy

Christian: Har du aner i Manger/Herdla? Jeg har flere Haugland i min familie, men de kommer vel fra Askøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Rasmus Gundersen Indre Helle står registrert i den sjømilitære rullen fra 1749. Alderen hans er da satt til 36. Navnet hans er ikke strøket i denne rullen, som dekker årene opp til 1777, men i den nye rullen som er tatt i bruk i 1777 står han ikke, derimot "Rasmuses Enke", slik at han etter alt å dømme er død før 1777. Det er ikke vist til skifte etter ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid V. Ormøy

Christian: Har du vært borti en person Engel Martin Torstensen f. 11 oct 1863 Haugland Askøy?Du kan godt sende meg en mail om dette også: solfrid@vestaberg.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid V. Ormøy

Jeg har en ny person under gravlagde i Manger som jeg ikke kan finne registrert død. Men jeg finner muligens et skifte etter henne, kan dere være behjelpelig med å finne opplysninger om skiftet, slik at jeg kan få verifisert om dette er riktig person eller ikke? Dette er hva jeg fant:Johanna Larsdtr Toft Sartor 705 6b 1779-1783Hun skal ha vært gift med Rasmus Andersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.