Gå til innhold
Arkivverket

[#1671] Vigde i Manger 1759-1815


Gjest Solfrid V. Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid V. Ormøy

Jeg finner følgende personer viet i Manger 2903 Ungekarl Per Simensen Næsse Pigen Malene Michelsdatter Lie 1799 , men jeg klarer ikke å finne disse to igjen i 1801 folketellingen. Står det registrert noe om hvem som er deres fedre. Næsse vet jeg ligger i Manger, men jeg finner bare Lie Nord i Manger. Kan Malene være fra et annet sted en Manger? Hva vil i såfall være det sannsynlige stedet hun kan komme ifra med tanke på avstand osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Turøy

Du finner dei i Bergen i 1801. Kona har fått feilt etternamn, men det er nok dei rette. Då dei døypte dottera Mette Marie i 1800 heitte mora Malene Michelsdtr.Peer Simonsen Huusbonde leyer 35 Begge i 1. ægteskab Daglønner F 7214 Malene Nielsdtr Hans kone 25 Begge i 1. ægteskab M 7215 Mette Maria Peersdtr Fælleds datter 1 MDøypte i Bergen. Okt 08 1800 Mette Marie Peder Simonsen arbeidsmand Malene Michelsdtr DK Okt 04 Okt 09 1805 Berthe Gurine Peder Simonsen daglønner Malene Michelsdtr DKTore Turøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.