Gå til innhold
Arkivverket

[#1703] Hans Magnussen Wiberg/ Sollied arkiv


Gjest Erlend Eriksen Mæhlum
 Del

Recommended Posts

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Jeg prøver meg, og spør om det kan stå noe om slagter Hans Magnussen Wiberg d.1779. Bergen, i Sollieds arkiv. Jeg spurte en beskjent og han sa det bare var å skrive til statsarkivet i Bergen. Arkivet omhandler vel helst bergensfolk med slektsnavn?Jeg leter også etter forledrene til en Niclas Nilsen gift 1709, kan foreldrene være Nils Jensen Hvid og kone Ane Clausdatter Gøde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Hans Magnussen Wiberg finner jeg ikke i Sollieds kartotek. Det er riktig at dette kartoteket i det vesentlige gjelder Bergensfamilier i embets- og borgerskikt. Delvis omhandler det også personer i tilsvarende skikt andre steder på Vestlandet, men alle borgere er ikke med, og såvidt jeg kan se har heller ikke Hans Magnussen Wiberg tatt borgerskap.Jeg finner heller ikke noe kort på Nils Jensen Hvid, og kan følgelig ikke ved hjelp av Sollieds kartotek avgjøre om Niclas Nilsen har forbindelse dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.