Gå til innhold
Arkivverket

[#1710] Døpte i Eiker etter 1753


Gjest Jorunn Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Moen

Etter 25 år har jeg tatt fatt på slektsgranskning igjen. Sist satt jeg i dagesvis på Riksarkivet og bladde i gamle kirkebøker. Jeg trodde de dager var over. Gikk optimistisk inn for å fortsette min granskning fra Odalen og Nedre Eiker omkring 1850. Hva jeg fant var nedslående. Siste døpte registrert online fra Nedre Eiker er 1753.Er det planer om å legge inn nyere ting? Med vennlig hilsen Jorunn Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

DA har ingen konkrete planar om å registrera kyrkjebøker. Så det heile kjem an på kva planar det er lokalt. Og dei dagar då du slepp sitja på Riksarkivet vil vel knapt vera over i vår tid. Det vil vera trong for svært mange hundre årsverk for at så skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Kirkebøkene er mikrofilmet, og tilgjengelig på mikrokort. Vi ser for oss at det ikke vil gå svært lang tid før vi kan legge ut skannede versjoner av dette materialet.Når det gjelder Eiker så er det nok registrert atskillig mer enn det som så langt er lagt ut. Men materialet er til korrektur og kontroll. Men dette er et arbeid som ikke skjer i vår regi, men hører under Digitalpensjonatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.