Gå til innhold
Arkivverket

[#1716] Foreldre til Johan A. Knudsen og Karen S. Nielsen,


Gjest Else Reither
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Reither

Er det mulig å få opplyst foreldrene til de ovennevnte, som giftet seg i Domkirken 1. januar 1840 (nr 1286)? For Karen Serennes vedkommende finner jeg under døpte en som passer relativt godt, med foreldrene skriverkarl Niels Rasmusen og Anna Jacobsdatter. Kan dette bekreftes? Og i tilfelle dette virkelig er min tipp-tippoldemors foreldre: Hvorfor finner jeg dem ikke i basen over gifte ? (Jeg finner at Karen Serenne hadde tre søsken, og jeg finner også familien i folketellingen i 1815, på bopel 18-112, men ellers ingenting. Har også søkt i de fleste landsogn rundt Bergen uten spor.) Vet noen noe om disse to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Reither

Beklager hvis det er feil forum, men min intensjon var først og fremst å spørre om det også står noe om brudefolkets foreldre i kirkeboken, dernest om det er en rimelig forklaring på hvorfor jeg ikke finner noe om når brudens eventuelle foreldre giftet seg. I begge tilfeller trodde jeg arkivaren var den rette til å spørre. Bør jeg flytte spørsmålene (=stille dem på nytt) i brukerforumet?Med vennlig hilsen Else Reither

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Reither

Beklager hvis det er feil forum, men min intensjon var først og fremst å spørre om det også står noe om brudefolkets foreldre i kirkeboken, dernest om det er en rimelig forklaring på hvorfor jeg ikke finner noe om når brudens eventuelle foreldre giftet seg. I begge tilfeller trodde jeg arkivaren var den rette til å spørre. Bør jeg flytte spørsmålene (=stille dem på nytt) til brukerforumet?Med vennlig hilsen Else Reither

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.