Gå til innhold
Arkivverket

[#1726] Emigrasjonsliste fra Vadsø (http://w1.2776.telia.c


Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Jeg har oppgitt dette som kilde for noen av mine forfedre, men nå ligger jo ikke informasjonene der. Er det noen som vet hvor den er blitt av?: Lenke jo vært betryggende om den kom inn i Digitalarkivet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvi Lerfald

Hei. Jeg vet ikke hvor siden har tatt veien, men de opplysningene jeg selv har hentet derfra finner jeg nå i Digitalarkivets emigrasjonsliste (Emigranter over Trondheim). Du kan jo prøve å lete etter forfedrene dine der og bruke det som kilde. Mvh Sølvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Takk for tipset, Sølvi, men jeg har lett der etter samsvar der med disse notatene:Ifølge Emigration page for Alta and Vadso (http://w1.2776.telia.com/~u277600442) dro Anne Mikalsen (Michaelsen), 20 år gammel, fra Vadsø med Tasso 26.6.1873 til Hancock. Jeg har forresten funnet henne igjen i Winnebago City, Faribault i 1880, gift Skinner.Men disse vet jeg ikke mer om, og finner ikke i Digitalarkivet:Også Anne Margrete Sørensdtr Sand, gift Christensen, enke, reiste med Tasso til Hancock, Michigan, 7.3.1872.Dessuten disse av ovennevntes sønner: Jens Andreas Christensen 19.9.1870 (23.8 fra Tr.heim) Johan Peter Adolf Christensen 7.3.1871 Zacharias Morten Kiil Christensen 15.4.1865Men jeg kan jo ha oversett dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Kari Larsen

Hei Sølvi! Takk for svar. Vi burde vel få dette over på Digitalarkivet et sted. Det virker liksom litt tryggere, og enklere å finne frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.