Gå til innhold
Arkivverket

[#1730] Spørsmål i feil debattforum


Gjest Solfrid V. Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid V. Ormøy

Dette er et spørsmål til arkivarene: Jeg finner det ofte svært vanskelig å skille mellom hva slags spørsmål som hører innunder dette debattforumet. Igjen er et tema som er tatt opp her, bedt om å legges inn i tredje forum.Jeg kunne tenkt meg en bredere informasjon på hva slags spørsmål man kan legge inn her. Jeg har selv opplevd å bli "irettesatt" fordi jeg har lagt inn spørsmål som i følge dere ikke hørte hjemme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ved oppdeling i tre forum var tanken å gjøre det mer oversiktlig for alle interesserte: de spørsmålene som gjaldt programmer, teknikk, teknisk feil etc. gikk til forum 1, GENERELLE spørsmål som gjaldt kildene til forum 2, og alle spørsmål om kildeinformasjon gikk til forum 3, som da var forumet for brukerne.Ut fra dette ser vi det ikke som naturlig at konkrete spørsmål om oppslag i kilder, eller om kopier fra kilder, går til forum 2. De bør heller til forum 3, eller sendes som epost (f.eks.) til institusjonen som oppbevarer informasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Gjest Christian Arentz

Hei, prøver å søke frem en tidligere debatt jeg deltok i for endel år siden. Når jeg går fremover fra debatt 2140 som er datert 19. 7. 1999 til 2498 datert 2. 11. 1999 får jeg frem debatter jeg ikke drar kjensel på. Ved å gå bakover fra debatt 2139 som pussig nok er datert 15. 2. 2002 til debatt 999 også datert 2. nov. 1999 finner jeg heller ikke kjente temaer. Hvordan henger dette sammen? Er det mange debatter som mangler i oversiktene når man søker frem 'Alle' under Digitalarkivet, Statsarkivet og/eller Generelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

I utgangspunktet var det tre ulike fora, som så ble slått sammen til 2, for så å bli til fire.Tema nummer 1-1613 og 1615-2139 ligger under Arkivforumet, tema nummer 1614 og 2140-7920 ligger under Brukerforumet. Fra nummer 7921 (17. februar 2002) ligger temaene i den rekkefølge de er kommet, i sine respektive fora.Vi har hatt noen krasj, slik at en del av de tidlige temaene nå er utilgjengelige, og ganske sikkert også vil forbli utilgjengelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.