Gå til innhold
Arkivverket

[#1733] Prinsen av Gustenborg


Gjest Bjørn Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Pettersen

Hei min 2x tipp.far Hans grenader Hansen f.1754-d.1834 i Hole,kjent fra barnebøkene til folkedikteren Jørgen Moe skal etter det jeg har funnet ut vært ute i krigen i 1788 og i 1808-09.Han fortalte til Jørgen om en Prins av Gustenborg.Og jeg lurer da på hvem hva denne prinsen.Og evt. hvilken kompani kan denne Hans ha vært med på.Og finnes det millitærruller man kan finne ut noe mer om han i. Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

denne høyrer ikkje heime her. Bruk brukarforumet til denne typen spørsmål. Her er det berre spørsmål som har med dei kjeldene som ligg i Digitalarkivet som høyrer heime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Oops.Da har jeg vel misforstått litt.Trodde dere kunne svare meg på noe dette med rullene da.Skal jeg da henvende meg til Kongsberg da.For dere har jo ikke millitærrullene fra Akershus/evt.Buskerud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg prøver å stramma inn praksis. Utgangspunktet har heile tida vore at dette forumet berre gjeld materiale som ligg hos oss; enten originalen no ligg i bergen eller på Kongsberg.Du er ikkje den einaste som 'får kjeft' for tida, så ta det med godt humør. Grunnen er at me ønskjer å svara så fort me kan på ting som verkeleg gjeld vårt materiale. Det er då fleire av oss som ligg og vaktar forum 1 og 2. Men det kostar faktisk år det altfor ofte skjer at det som er kome inn ikkje er noko me skal svara på. det treng ikkje vera mange sekund, men når ein er inne og ser nokre hundre gonger for dagen, blir det noko likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Ja hei Jan Jeg er enig med deg.Dere gjøre en strålende jobb.Det var nok jeg som var litt slapp. Og jeg tar dette med godt humør.(SKAL SKJERPES) Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.