Gå til innhold
Arkivverket

[#1753] Albert Jansen Bringmand og Birgitta Maria Rip gift


Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Vigde i Bergen 1663-1816 (Nykirken, ref. 13770) har info om ovennevnte forfedre av meg. Men jeg har problemer med å finne deres forfedre igjen. Det er to i aktuell alder som heter Birgitta Maria eller Birthe Maria. Sistnevnte er navnet hun har i Døypte i Bergen 1668-1815. Og jeg finner tre barn av Albert (Jansen) Bringmand og Birthe Maria som heter Rip i ett tilfelle og Olsen i de to andre tilfellene.Men ingen barn heter Bigitta (Birthe) Maria Rip eller Olsen i samme kilde. Jeg har to alternativ i aktuell alder:Birgittha Maria f. 25.8.1723 (ref. 6958) med Hans Norenberg og Johanna Larsdtr som foreldre, eller Birgitta Maria f. 31.8.1712 (ref 39713) med Johan Peter Furstenberg og Christina Mangoor til foreldre. Står det noe i kildene som kan hjelpe?Når det gjelder Albert Bringmann Jansens foreldre har jeg også to alternativ, men jeg antar at det første er det riktige siden faren der heter Jan:Albert f. 24.6.1718 (ref. 40478) med foreldre Jan Christenssøn og Else Cathrine Bringmand eller Albert f. 13.10.1723 (ref. 41296) med foreldre Matthis Rasmussen og Grete Bringman. Men det er vel trolg et slektskapsforhold mellom de to mødrene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Dette er eit spørsmål som heilt kalrt høyrer heime i brukarforumet. Me vurderer å sletta innlegg som er feilplasserte. Einaste grunnen til at me ikkje har gjort det fram til no er at ein ikkje skal forventa at urøynde brukarar treff rett.For dei tilsette i DA er slektsgransking korkje jobb, hobby eller interessefelt. Om me skal gjera jobben vår hadde det vore fint om me slapp spørsmål inne i dei to første forum som ingenting har med Digitalarkivet å gjera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Kan unge Oldervoll legge dette spørsmålet over i tredje forum, eller må spørsmålet stilles på nytt i det tredje forum ? Det er sikkert flere som vil hjelpe med svar, men vet ikke helt hvordan problemet skal angripes, uten å "trå noen på tærne". Ha en god dag. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

For å sei det som det er; eg har anna å gjera enn å flytta innlegg. Eg veit ikkje nett kva me skal gjera med tendensen til at folk i stadige større grad legg brukartema over i denne debatten. Me kan stryka dei eller me har også tenkt å fjerna blyanten, slik at det ikkje går an å svara.Dette kan virka som pirk. Men det er plagsomt å følgja med i alle debattane me ikkje har noko med å gjera. Det tek tid som kunne vore gjort til noko betre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.