Gå til innhold
Arkivverket

[#1782] Skifter etter 1845


Gjest Lars Løkkebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Det finnes registre over sluttede skifter i Sunnfjord i egne lister i sorenskriverarkivet. Denne registerrekken går opp til 1970-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Betyr det at jeg må til et eller annet sorenskriverkontor, eller er det mulig å få kopier på samme måte som du hjalp meg med?lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Sorenskriverarkivene opp til første del av 1970-tallet er avlevert til statsarkivene, og registrene fra Sunnfjord er følgelig å finne i Statsarkivet i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frode Ulvund

Skifter er som kjent ein viktig kjeldetype også i slektsforskinga, men ein finn ikkje skifter etter alle. Kven finn ein skifter etter? Med løyve frå forfattarane har eg lagt ut to notat om skifter som historisk kjelde av Ståle Dyrvik og Edgar Hovland frå 1976 som drøftar representativiteten til skiftene. Skanninga er gjort etter kopiar av kopiar, og har litt kroting her og der som er gjort i ettertid. Håper likevel det er lesandes (Om nokon får ubendig lyst til å skrive kopiane av, byter eg gjerne ut faksimiliane med avskrift).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftematerialet stammer i det alt vesentlige fra skifterettene, som normalt har hørt under sorenskriver eller byfogd/byskriver, og det er arkiversom avleveres til statsarkivene. Det vil altså være ved statsarkivene man finner de originale skifteprotokollene. Men skiftematerialet før ca. 1850 er mikrofilmet, og det vil derfor være mulig å bruke materialet hosdem som har brukskopier av disse mikrofilmene, og Riksarkivet har en samling av slike brukskopier, slik at man kan sjekke om det aktuelle materialet er med der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Øien Hauge

Til Frode Ulvund: Jeg kan gjerne skrive av de 14 sidene slik at det kan legges ut digitalt og søkbart, men kan du bruke dokument fra Mac (Word 6.01)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Sidan Frode sit på nabokontoret mitt, og eg veit kva han kan, kan eg på hans vegne lova at det er hans minste (eller i alle høve nestminste) kunst og at han er takksom om du vil gjera det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Øien Hauge

Fint, da skal jeg skrive det inn i løpet av noen dager. Send meg gjerne en epost-adresse jeg kan sende filen til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frode Ulvund

Eg hadde vel i grunnen venta at utfordringa mi var eit slag i lufta, men der tok eg styggeleg feil! Takka vere Sissil er no dei to notata tilgjengeleg søkbart, og ikkje minst langt meir utskriftbart enn kva dei var. Stor takk til henne! Også Bente fortener takk for innsatsen, forhåpentlegvis var ikkje avskrivinga av dei sju sidene heilt bortkasta, men kanskje du lærte noko meir enn om du berre hadde lest dei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.