Gå til innhold
Arkivverket

[#1798] 1906 Emigranter


Gjest Ena Hovden
 Del

Recommended Posts

Gjest Ena Hovden

Hvorfor kan jeg ikke finne emigranter for 1906 i DA? Kan finne noen men ikke min familie.Hvorfor? Er ikke alt lagt ut ennå eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det skal da vitterlig være atskillige fra 1906 i det materiale som er lagt ut fra emigrantprotokoller m.m. Bl.a. 3280 over Bergen, 5581 over Trondheim, 1697 over Stavanger, 3584 over Kristiansand, Arendal 405, 481 over Kristiansund, 633 over Ålesund, og telleverket sier 11313 over Kristiania.Men alle emigranter er ikke med. Arbeidet med registrering av materiale fra Kristiania pågår fortsatt, og en del materiale er dessverre tapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ena Hovden

Jeg har dato og på når emigranten reiste men det hjelper ikke stort. Hun het Ragna er litt usikker på hva hun brukte som etternavn ,men hun reiste med Montebello,05.10.1906 fra Kristiania. Hun reiste sammen med Hans Gulbrandsen Brænna f. ca.1887. Ragna var født 1889. Bestemmelsesstedet var Nord- Dakota.Jeg kan ikke finne henne eller han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg fann dei, båe to, Ragna Hansine Olsen L'nsebakken?) frå N. Odal ? 17 år og Hans Gulbrandsen (Br'nna) 19 år. Ho er einaste med Ragna Hansine til førenamn. Han finn du på same skipet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Ena Hovden

Vel og bra men, jeg kan ikke finne de noe sted. Jeg har søkt på år, dato, fornavn, etternavnosv, men det jeg får beskjed om er at det er ingen funnet i siste søk. Kan du forklare meg hvor jeg kan klikke hen for å finne disse menneskene. Jeg har klikket på protokoller,i de andre er det ingenting for Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

Det skjønner jeg ikke. Søker du på akkurat de navna som Bjørn Davidsen nevner, finner du dem begge to - under emigrant-protokoller for Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Ser dere på den andre emigranttråden, kan det virke som om man er avhegig av å oppdatere lenkene sine for å ikke komme inn på en gammel fil med 80.000 færre Oslo-emigranter i. Kan det være årsaken til dette problemet også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.