Gå til innhold
Arkivverket

[#1819] Emigrantlistene


Gjest Inger Falch-Jacobsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Falch-Jacobsen

Emigrantene for Bergen ordnet etter bosted/fødested har feil lenketekster: "Østfold" istedenfor "Østlandet", "Aust-Agder" for "Sørlandet". Nord-Norge kalles "Nordland", og "Trøndlag" er blitt til "Sør-Trøndelag". Det kan kanskje være litt forvirrende? Når man følger lenkene, er lenken for å komme inn i databasen grei. Hva med alle dobbeltføringene - er det mulig å fjerne dublettene hvor så å si alle opplysningene er like? Er de ført to (eller flere) ganger i originalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Andersson

Kan någon hjälpa mig att finna barn eller barnbarn till John Pedersen som utvandrade till Amerika omkring sekelskiftet.Där träffade han min mammas moster som han gifte sig med. Dom fick 3 eller 4 barn. Jag vet att dom bodde i Brockton utanför Boston men flyttade sedan till Concord. En av flickorna heter Olive är omkring 90 år och bor i New Jersey.En annan heter Ruth. Skulle någon känna till något om detta är jag tacksam om ni här av er till Kurt Andersson 2211 Burås 47294 Svanesund. Min epost:kurtumea@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Til Kurt Andersson,Ditt innlegg skal ikke ligge her, men i det tredje debattforum. I denne debatten skal det ligge spørsmål som angår kildene i Digitalarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.