Gå til innhold
Arkivverket

[#1846] Døpte i Kinn


Gjest Lars Løkkebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Mors navn er med i databasen i de tilfeller det finnes i kirkeboken (og det er stort sett bare ved "uekte" fødsler). Prestene i Kinn har ikke vært alt for ivrige i sin kirkebokføring, det er grunnen til at vi har lagt ut konfirmantlistene parallelt, fordi det vil være ganske mange døpte som ikke er å finne i dåpslistene, men som muligens dukker opp som konfirmanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Takker for svaret.Jeg prøver med ett til i forhold til døpte i Kinn. Når jeg søker på døpte født på gården Agledal får jeg opp fire personer rundt 1770, 1772-1779.Men, i kirkeboka, Svanøe sogn for 1736, 16. september, så skriver presten: Introduseret 1. 2. Ole Agledals ?Men jeg finner ikke innføringen av Oles sønn eller datter. Samme dag blir Thue Langedals kone introdusert, og der er barnet skrevet inn som døpt i begynnelsen av juli.Min teori er at Ole Agledal fikk sønnen Simon/Søren i 1736. Den samme Simon som blir konfirmert i 1752 og som senere gifter seg med Abelu Olsdatter. Jeg har ikke funnet ekteskapet, men de står oppført som ektefeller i skiftene. Ole Agledal får så fire sønner mellom 1772 og 1779. Abelu dør ca. 1791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.