Gå til innhold
Arkivverket

[#1855] Faddere og døpte i Hurum


Gjest Tale Marie Eriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tale Marie Eriksen

Jeg har endel aner som kommer fra Hurum, og har derfor brukt filene fra GDS-Buskerud flittig. Men, hvordan finner jeg ut hvilke faddere som hører til mitt dåpsbarn når faddere og dåpsbarn ligger i to forskjellige databaser, og det ikke finnes noen form for nummer eller annet som kan brukes som link mellom de to ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Man vil se at databasen over døpte i Hurum 1715-1732 har 849 poster, og tilsvarende finner man 849 poster i fadderdatabasen for Hurum i samme periode. Første feltet i hver post i de to databasene gir et nummer, i disse to databasene 1-849, og dette nummeret er det som er fellesnevneren, 745 i fadderdatabasen tilsvarer 745 i dåpsdatabasen. Dette nummeret kan skrives inn i linjen for "Location", men jeg er enig i at det kunne vært lettere å komme fram til ønsket post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Are S. Gustavsen

Dette er jeg glad for at statsarkivaren mener, da dette var mitt hovedpoeng i debattrunden vi hadde februar.Takk!mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.