Gå til innhold
Arkivverket

[#1856] Døde i Hordaland


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Jeg mener å ha lest at dere driver med registrering av døde for hele Hordaland. Er dette riktig og hvor eventuelt langt er dere kommet? Jeg leter fortsatt etter Frans Jonassen (Glans) f. 1875 i Askim som formodentlig skal ha omkommet på Hardangerfjellet ca. 1916. Jeg vet når han er født og hvor osv., og at han fikk barn i 1912 og 1916 med min oldemor som bodde i Odda, og at han jobbet som jernbanearbeider. Men etter 1916 forsvinner alle spor etter denne personen. Tips om hvor jeg kan lete etter hans dødsfall tas hjertelig imot, og også om det er andre som kjenner til Frans Jonassen (det er jo ikke umulig at han er far til flere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det er riktig at vi har holdt på med å registrere døde i Hordaland (og Sogn og Fjordane) 1878-1970, og vi har registrert ferdig praktisk talt alt i Nordhordland, Midhordland, Hardanger og Voss, og holder på i Sunnhordland.Etter at materialet er ferdig registrert skal det kontrolleres og tilrettelegges, 10-15 filer befinner seg på det novået i øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Torbjørn Igelkjøn

Korleis står det til med Sogn og Fjordane (fødde, vigde, gravlagde, inn - og utflytte osv.)? (Har merka meg at det (tilsynelataned) ikkje har skjedd noko med databasane på Fylkesarkivet i S & Fj. sine heimesider på fleire år. Desse databasane inneheld mange hol i tillegg til at dei som regel ikkje går lenger fram enn til 1900)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Dette er det Fylkesarkivet som må svare på. Det er de som har fått materialet registrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Vi har, som man kan ha merket, arbeidet også med døde 1878-1970 for Sogn og Fjordane, og atskillige nye databaser er i prosessen fram mot publisering. Vi samarbeider med Fylkesarkivet i Sogn og Fjordane om dataregistrering av materialet fra dette fylket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Solfrid V. Ormøy

Drar denne opp igjen og lurer på hvor langt dere nå har kommet i denne prosessen, da Frans sin død og hvor han døde er fortsatt er ubesvart spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.