Gå til innhold
Arkivverket

[#1869] Døde i Manger 1849-1880


Gjest Jan Tertnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Tertnes

Beklager, men det virker som det er oppstått andre feil også. Kan ikke søke på forskjellige kriterier. Må starte med side 1 i basen og bla oppover eller nedover.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg kan ikkje sjå at noko er gale. Søking synest gå greitt. Men det kan vera at eg overser noko. Kan du forklara?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

På Kyrkjebøker, vigde Hordaland Manger 1824-1880Søk: BrudgGard er lik * Svar: Digitalarkivet: Weddings in Manger 1824-1880 [17698/7] Ingen postar funne.Det samme skjer ved søk på gard i ft 1865 Manger!mvhJan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det finst nok ingen som heiter *. Dersom du i staden for Er lik vel Alle får du same effekten, nemleg ei liste overa alle namn. Men det er kanskje betre å bruka Børja på og gje ein bokstav (t.d) L of du leitar etter Lars, Lauritz osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Tidlegare har eg sett at børjar på (det heiter eigentleg byrjar på nynorsk) ikkje virkar somme stader, men at det har hjelpt med trunkering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Prøvde eit søk på førenamn er lik T* i FT1900 1429 yttre holmedal og fekk opp boksen med "ingen postar funne". Då kan ein vel slå fast at trunkering ikkje lenger fungerer.Eg er ikkje sikker på om det tidlegare har fungert dersom ein søkte på t.d. *ristian (Christian, Kristan) men det ville vere ein fordel om det gjekk an. Dessutan: dersom "børjar på" av ein eller annan grunn ikkje skulle fungere hadde ein ei mogelegheit til ved å bruke trunkering istf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

Fordelen med * er at ved listing av alle gårdene i en telling eller annen base kan man finne gådsnavn lettere da samme gård kan finnes flere ganger i basen med litt forskjellig navn. Dette HAR fungert utmerket inntil siste "crash".Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Ettersom en har mulighet til å angi forskjellige søkekriteriet blir trunkering i prinsippet overflødig. Skal en ha listet et navn på T velger en "børjar på" T, skal en se alle gårdsnavnene, velger en "alle", skal en finne alle skrivemåtene for Kristian, velger en "inneheld" istian. Verre er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Hadeler-Jacobsen

Søkte på DØYPTE I BERGEN 1668-1815, fars yrke: er lik: guldsmed. Fikk opp INGEN FUNNE I SISTE SØK, men allikevel: post 1-10 av 135 utvalde i databasen. Ingen problemer med de 135 navnene.MVA Eva Hadeler-Jacbosen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.