Gå til innhold
Arkivverket

[#1900] Strudshavn - Kommune?


Gjest Solfrid V. Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid V. Ormøy

Hvor ligger Strudshavn? Hvilke kirkebøker skal jeg lete i for å finne en person som er født mellom 1850-1875 og som er fra Strudshavn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei. Så vidt jeg vet så hører/hørte Strudsehavn til Fjell. Det er mulig at det har blitt utskilt derfra. Du kan ogaså prøve Askøy. mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Strusshamn var og er soknekyrkjestaden i Askøy (inkl. Laksevåg - til 1875) frå 1742. Til tider sorterte den formelt under eller saman med t.d. Fjell eller Hospitalskyrkja inne i Bergen. Men Askøy har eigne k-bøker frå 1742 (og Laksevåg frå 1875).På DA finst vigde i Askøy 1742-1911 og gravlagde. Attåt er der nokre større bolkar med konfirmerte og nokre einskildår med kommunikantar (siste halvdel av 1700-talet).Eg arbeider med eit familie-register for Askøy og har følgjeleg alle døypte i det registeret. Grunnen til at dei ikkje ligg på DA, er nok at det ikkje er korrekturlese enno på døypte. Har du spørsmål om folk i Askøy, kan du anten stille dei her, eller sende meg epost på fndbred@online.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid V. Ormøy

Bjørn: Mitt spørsmål er om der finnes en Peter Johnsen som er født mellom 1850 og 1875. Jeg leter etter far til Johannes Andreas Jakobsen f. 05.10.1898 i Bergen hvor der er en Peter Johnsen oppgitt som far. Johannes Andreas oppgir selv at Peter Johnsen muligens er fra Strudshavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.