Gå til innhold
Arkivverket

[#1921] Kart over prestegjeld, amt etc.


Gjest Elin Galtung Lihaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Elin Galtung Lihaug

Tusen takk for de fine kartene!Er det planer om å legge ut kart som viser grensene for menighetene i Oslo og andre større byer - på forskjellige tidspunkter?Mvh Elin Galtung Lihaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Vi vil nok være avhengige av at det finnes tilgjengelige kart som vi kan få tillatelse til å skanne og legge ut. Men dersom slike finnes, og vi får tillatelse, skulle det være en enkel nok jobb å legge kartmaterialet ut. Kan noen tipse oss om eksisterende materiale det kan være verdt å forsøke å få lagt ut, vil vi selvsagt være interessert i å høre om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva McKenna

Hei! I fjor fikk jeg fatt i en fargekopi av et kart over Christiania; originalen var trykket i 1911. Kartet viser bebyggelsen i byen i 1887, og de daværende grenser på de forskjellige menighetene. Navnene på menighetene er også trykket på. Kopien jeg fikk er desverre bare A3 format; originalen var noe større. Derfor har jeg ikke noen tittel på kartet, men det jeg fikk kopi av henger på veggen på kontoret inne hos Byantikvaren i Oslo,Maridalsveien 3, Oslo. Kanskje spør dere like pent som meg, og får lov til å kopiere dere og! Og ikke minst, legge det ut! Mvh Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.